Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A metró haladása

2010.04.04

 

 
 
 

 

 Pontos tájékoztatás: www.metro4.hu

 

 

 

 

 

A két fúrópajzs neve: Bochkor, és Boros. 

A két alagút pár neve Zsuzsa, és Éva.

Az alagútfúrással végeztek!

Adataink kb. heti rendszerességgel frissülnek.

A 4-es metró első és második szakaszának nyomvonala (zöld színnel)

 

 

 

 

Érdekli, hogyan épül az alagút, milyenek lesznek az új vonal szerelvényei, állomásai? Minderről és számos más, a 4-es metróval kapcsolatos érdekességről részletesen, naprakészen tájékozódhat az Etele téren működő információs központban.

Az elmúlt évtizedek legnagyobb beruházása a 4-es metró építése. Az új metró átalakítja az érintett városrészek életét. Gyorsabb, kényelmesebb, korszerübb utazást biztosít majd Dél-Buda és a főváros középső, majd észak-pesti területei között. Az építkezés járulékos elemeként átalakulnak a metróállomások melletti utcák, terek, nem csoda hát, ha sokan kíváncsiak arra, hogyan készül a metró, milyenek lesznek az új állomások, milyen változásokat hoz az új metró Budapesten?

A metróépítés iránt megnyilvánuló érdeklődést tapasztalva a Fővárosi Önkormányzat és a BKV Zrt. úgy döntött, információs központot alakítanak ki az új vonal kiindulópontján, az Etele téren.
A központban minden érdeklődő megismerkedhet a metróépítés legérdekesebb részleteivel. Metrótörténeti bemutatót is szerveznek, és bemutatják az új állomások és metrószerelvények látványterveit.
Az információs központ '' agyát '' egy, az építkezés menetét, a beruházás technológiai részleteit bemutató kiállítás adja. A beruházás előrehaladtával bővülő tablókat, tájékoztató feliratokat úgy állították össze, hogy az alagút- és az állomásépítés technológiájának leírása bárki számára érthető, világos legyen. A tájékoztató központba sok fiatalt, diákcsoportokat is várnak. Számukra nagy vonzerő lehet, hogy az információs központ nemcsak kiállítóterem, hanem egyben kiinduló pontja a szakmai túráknak. Az alagútépítés megindulása után, szakképzett vezetőkkel, megfelelő védőfelszereléssel lehetőség lesz arra, hogy bejelentkezést követően csoportosan megtekintsék az építési területet és az alagútépítést. „Élesben, testközelben” láthatják tehát az érdeklődők, hogyan épül a metró, és ez bizonyára sokak számára izgalmas program lehet.                                                    

Dél - Buda - Rákospalota vonal

A budapest
i 4-es metróvonal korszerű, az utazóközönség számára vonzó, biztonságos közlekedési eszköz lesz. Létesítményeinek kialakítása, berendezései által nyújtott szolgáltatásai révén alkalmas a számára kijelölt közlekedési feladatok ellátására.

A Kelenföldi pályaudvar - Keleti pályaudvar közötti első szakasz az alábbi alapvető feltételek mindegyikét kielégíti:

  • Megfelel az utasszállítási igényeknek.
  • Minőségi szolgáltatást nyújt. Csökkenti az utazások időtartamát, kényelmes, biztonságos, megbízható üzemű.
  • Korszerű berendezései révén biztosítja a gazdaságos üzemeltetés lehetőségét.
 Korszerű szerelvények

A Kelenföldi és a Keleti pályaudvart öKorszerű szerelvények sszekötő 7,3 km hosszú első szakasz végig mélyvezetésben épül. A vonalalagutak egymás mellett, többnyire párhuzamosan haladnak, egymástól függetlenek, kör keresztmetszetűek. A 4-es metró első szakaszán 10 állomás épül, többségükben réselt építési technológiával, dobozszerű kialakítással.

Az első szakazs állomásai :  


A jelenlegi tervek szerint az első szakasz átadására 2009 decemberében kerülhet sor.

A második szakasz állomásai :

  • Dózsa György út
  • Hungária körút
  • Róna utca
  • Bosnyák tér
 A jelenlegi tervek szerint a második szakasz átadására 2010 - decemberében kerülhet sor.

A harmadik szakasz állomásai :         

 
  Miskolci utca (harmadik szakasz)
  Drégelyvár utca
  Késmárk utca
  Nyírpalota utca
  Újpalota, Szentmihályi út

   A nyom
A 4-es metró állomásai
0 Kelenföldi pályaudvar (első szakasz)
0,7 Tétényi út
2,2 Bocskai út
  Móricz Zsigmond körtér
  Szent Gellért tér
  Duna
  Fővám tér
  Kálvin tér (átszállás a 3-as metróra)
  Rákóczi tér
  Népszínház utca
7,4 Keleti pályaudvar (átszállás a 2-es metróra)
  Dózsa György út (második szakasz)
  Hungária körút
  Róna utca
10,6 Bosnyák tér
  Miskolci utca (harmadik szakasz)
  Drégelyvár utca
  Késmárk utca
  Nyírpalota utca
  Újpalota, Szentmihályi út
vonal vízszintes vonalvezetése

A metró Kelenföldi pályaudvar állomásától induló egyenes pályaszakasz után a vonal bal irányú ívvel érkezik a Tétényi út állomásra. Azt elhagyva egyenesen halad tovább, majd ismét bal irányú ívvel fordul a Fehérvári út alá és éri el a Bocskai út állomást. Itt a legnagyobb a két állomás közötti távolság, 1470 méter. A Bocskai út állomást úgy tervezték, hogy később innen lehetőség legyen egy Budafok irányú szárnyvonal kiágaztatására. Az állomás után a vonal nagy sugarú ellenívekkel éri el a Móricz Zsigmond körteret, ahonnan ismét elleníves vonalvezetéssel halad a Szent Gellért tér irányába. A vonal egyenes vezetéssel halad a Duna alatt a Fővám tér állomásig. Ez a legrövidebb állomástávolság a vonalon, mindössze 378 méter. Az állomás Kálvin tér felé eső végén egyvágányú fordító létesül, mely a vonatfordításon kívül a már üzemelő vonalakkal történő kapcsolat kialakítására is alkalmas.

A Fővám teret elhagyva az alagút jobb irányú ívvel éri el a Kálvin teret. Ezen az állomáson a 3-as vonalra történő közvetlen átszállási lehetőséget biztosító műtárgy is épül. A vonal a 3-as metrót felülről keresztezve egyenesen halad tovább, majd egy jobb irányú ívvel éri el a Rákóczi tér állomást. Az ezt követő egyenes pályaszakasz után bal irányú ívvel érkezik a Népszínház utca állomáshoz. Innen jobb irányú ívekkel halad a vonal a 2-es metró alagútjai felett és éri el a Keleti pályaudvar állomást. Itt lesz a vonal északkeleti irányú ideiglenes végállomása. A Thököly út alatt fordítóvágányok épülnek, melyek fővágányként működnek majd a vonal Bosnyák tér irányába történő meghosszabbításakor.

A nyomvonal magassági vonalvezetése

Mint említettük, a vonal végig mélyvezetésben épül. Ezt több tényező is indokolja, így a Duna alatti átvezetés, a városi beépítettség, a kelenföldi MÁV-pályaudvar alatti keresztezés valamint a már üzemelő metróvonalak és a 4-es metró közötti közvetlen átszállási lehetőség kialakítása.

A mélyvezetésű alagutak függőleges vonalvezetése különböző lejtők és emelkedők sorozatából áll. Vízszintes pályarész sehol nincsen. A vonalon a legkisebb emelkedő 3,0 ‰, a legnagyobb 36,3 ‰. A vonal legmélyebb pontja a Szent Gellért térnél, legmagasabb pontja a kelenföldi pályaudvarnál található (tengerszint felett 73,75, illetve 96,27 méteren).

A szakasz a későbbiekben három irányban fejleszthető tovább:
  • a Kelenföldi pályaudvartól - Gazdagrét érintésével - Budaörs irányába,
  • a Bosnyák tértől Rákospalota felé,
  • a Bocskai úti állomásból kiágazva - a Fehérvári úton át - Budafok városközpont felé.

                                              -- A 4-es metró logó tervei - irjátok meg hozzászólásban ti melyiket látnátok szivesen!!!                                                                                        

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

ady endre ut 35

(pintér jános, 2010.08.15 09:11)

nagyonklasz a 4-gyes metró és budapesten miért nincyen 4-gyes metró mertmár utálom a régi budapesti metrót de ez a metró fantasztikus és a budapestenélőknekis kel már egy uj metró köszönöm a sok irást miszont látásra

 

 

Képgaléria




Archívum

Naptár
<< Augusztus / 2019 >>

Statisztika

Online: 2
Összes: 132417
Hónap: 4370
Nap: 129